کشکول پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد، دکوراسیون، اشپزی، پزشکی و ....
قبل تصمیم گیری کلیک کنید
دو شنبه 19 خرداد 1393 ساعت 20:8 | بازدید : 713 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

اگر می خواهید تصمیمی بگیرید و در بزرگراه های زندگی ، سردرگم شده اید،بهتراست چراغ قوه های تان را روشن کنید.

برای بار اول است که وارد این جاده شده اید ، راهنمایی هم همراه تان نیست ، می خواهید مسیری را طی کنید که نسبت به آن آگاهی ندارید. هوا تاریک است و تمام جاده با نور ضعیف مهتاب روشن شده است ، چگونه می خواهید راه را طی کنید؟

در چنین شرایطی به طور طبیعی باید نگران این باشید که چه اتفاقی می افتد. اگر به راه تان ادامه دهید و فکری برای وضعیت موجود نکنید ، هر قدمی که بر می دارید ممکن است شما را از هدف تان و مسیری که صحیح است،دور تر کند و حتی ممکن است آسیبی هم به شما برسد.

باید فکری کنید . نوری ،چراغی و یا منتظر بمانید تا صبح شود وبتوانید تصمیم بگیرید از کدام طرف حرکت کنید.

حکایت این جاده و مسافرانش ،حکایت زندگی است و ما آدم ها که از صبح ،وقتی چشم باز می کنیم تا آخر شب که می خوابیم در حال انتخاب هستیم .تصمیم گیری های بزرگ و کوچک در طول روز ،آنقدر زیاد هستند که گاهی فراموش می کنیم همین لحظه و همین جا هم به نوعی در گیر« انتخاب کردن» هستیم.شما تصمیم می گیرید که این مقاله را تا انتها بخوانید ویا ادامه ندهید.من به شما پیشنهاد می کنم که تا اخر مطلب با ما باشید اما این شما هستید که تصمیم می گیرید.

از همین تصمیمات کوچک و ساده ،روش تصمیم گیری مهم است تا زمانی که در دوراهی های مهم زندگی باید یکی را انتخاب کنید و در برخی مواقع کار سخت تر می شود و در بزرگراهی چندین راه متفاوت مقابل روی تان قرار می گیرد و آنوقت است که باید بدانید برای انتخاب مسیر صحیح ،نمی شود شیر یا خط انداخت.تصمیم گیری صحیح برای خود قوانینی دارد. برخی از تصمیم های ما در زندگی می تواند به کلی بر روی اینده ی ما و حتی اطرافیانمان تاثیر می گذارد. وقتی میخواهیم رشته ی تحصیلی و یا شغل آینده مان را انتخاب کنیم ، درگیر یک تصمیم گیری مهم هستیم اما مهم ترین تصمیمی که هر فرد می گیرد و بر تمام جنبه های زندگی اش تاثیر می گذارد ، انتخاب همسر است.
 
1- فضای روشن ،انتخاب صحیح
اولین شرط یک تصمیم گیری درست این است که باید این اتفاق در مسیر شفاف صورت بگیرد.همانطور که اگر در یک جاده باشید و نور کافی وجود نداشته باشد ،نمی توانید راه درست را پیدا کنید ، در انتخاب های زندگی نیز باید فضایی ایجاد کرد که تصمیم گیری در شرایطی بدون ابهام و با در نظر گرفتن کلیه ی جوانب صورت بگیرد.البته هر قدر هم که تصمیم گیری بر پایه ی عقلانیت باشد ، باز هم درصدی خطا را می توان برایش متصور شد اما هر چه جوانب کار بیشتر سنجیده شود ، می توان امیدوار بود که تصمیم صحیح تری و ضریب خطای کمتری ،گرفته شده است.

 2- وقتی فکر ها جمع می شوند
یکی از عادت های خوب انسانهای موفق ، مشورت و همفکری در مسائل زندگی است. هر قدر هم از نظر خودتان تمام جوانب کار را سنجیده باشید اما باز هم مطمئن باشید که چند فکر بهتر از یک فکر عمل خواهد کرد.البته تصمیم گیرنده ی نهایی شما هستید اما وقتی نظر دیگران را هم دریک مورد خاص بشنوید و تحلیل های آن ها را مورد توجه قرار دهید ،ممکن است که قسمت هایی از موضوع که از چشمان شما مخفی مانده است،نمایان شود و در تصمیم نهایی تان تاثیر بگذارد.
 
3- یک پیش نیاز اساسی
یکی از ملزومات یک تصمیم گیری صحیح، تحقیق در آن موضوع است.چیزی که در فرهنگ ما در مورد ازدواج تقریبا به صورت یک رسم در آمده و در اغلب موارد ،دختر و پسر بعد از آشنایی اولیه ،در مورد فرد مورد نظر و خانواده اش ،تحقیق می کنند.تحقیق برای انتخاب و اطمینان از جنبه هایی که در فرصت کوتاه قابل بررسی نیست،یک راهکار مناسب است. حتی زمانی که رشته ی خاصی را برای ادامه ی تحصیل انتخاب می کنید ، پرس و جو از چند نفر که ان رشته را خوانده اند وپرسش هایی از چگونگی درس و بازار کار آن می تواند به شما کمک کند واقع بینانه تر عمل کنید.
 
4 - فرار از مسئولیت
برخی برای آنکه از مسئولیت انتخاب های شان شانه خالی کنند و در صورت اشتباه ،تقصیر را گردن تقدیر و روزگار بیندازند ، به استخاره و فال روی می آورند که انتخاب صحیحی نیست.البته توکل بر خدا در هر کاری لازم و ضروری است اما به شرطی که در هنگام تصمیم گیری بر پایه ی عقل و شواهد موجود ،تمام تلاش تان را برای استفاده از فرصت انتخاب که خداوند به انسان داده است ، بکنید.

زندگی و حرکت در جاده ی آینده نیاز به تحقیق،تعقل و بررسی های شفاف و همفکری دارد.وقتی تمام این جوانب را رعایت کردید ، با توکل بر خدا می توانید در جاده ی زندگی قدم بردارید.
منبع: تبیان


موضوعات مرتبط: روانشناسی , مشاوره خانواده , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خانقاه و مجموعه بقعه شیخ صفی‌الدین در اردبیل
دو شنبه 19 خرداد 1393 ساعت 20:3 | بازدید : 756 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

خانقاه و مجموعه بقعه شیخ صفی الدین در اردبیل، اینمجموعه از اوایل قرن شانزدهم تا اواخر قرن هجدهم به طول انجامید و محلی برای سلوک معنوی به رسم صوفیان بود.

خانقاه و مجموعه بقعه شیخ صفی الدین در اردبیل
ساخت این  مجموعه از اوایل قرن شانزدهم تا اواخر قرن هجدهم به طول انجامید و محلی برای سلوک معنوی به رسم صوفیان بود. در ساخت مجموعه،  برای استفاده بهینه از فضای موجود و ایجاد کاربری‌های متنوع (از جمله کتابخانه، مسجد، مدرسه، بقعه، آب انبار، بیمارستان، آشپزخانه، نانوایی و تعدادی دفتر کار) از فرم‌های معماری سنتی ایران استفاده شده است. مسیر دسترسی به بقعه شیخ از هفت بخش، به نشانه هفت وادی عرفان تصوف تشکیل شده که با هشت دروازه، به نشانه هشت نگرش تصوف از هم جدا شده‌اند. نما و فضای داخلی بقعه و تزئینات فراوان آن به خوبی باقی مانده‌اند و مجموعه چشمگیری از دست سازهای قدیمی را می‌توان دید. بقعه شیخ صفی‌الدین مجموعه‌ای نادر از اجزای معماری اسلامی در قرون وسطی می‌باشد.

شرح تاریخی
صوفی‌گری ( تصوف از صوف به معنی "پشمینه"  به زبان عربی و یا صفا یه معنی "پاکدامنی" برگرفته شده است) عموماُ به عنوان جنبه عرفانی و درونی اسلام و نه یک فرقه جداگانه، در نظر گرفته می‌شود. تصوف در قرن‌های نهم و دهم میلادی به عنوان جنبشی معنوی گسترش پیدا کرد و به عقیده برخی، عاملی مهم در گسترش اسلام و ایجاد یک فرهنگ جامع اسلامی در آفریقا و آسیا بود. این آیین در طول قرن‌های سیزدهم تا شانزدهم در سراسر جهان اسلام به عنوان یک فرهنگ قدرتمند دینی و فکری با آموزه‌های به خصوص خود (که توسط اساتید تصوف بر مبنای طریقت و احکام مختلف بنیان نهاده شده‌اند) رونق یافت و جلوه‌های ملموس هنری زیادی را به ویژه در آسیای مرکزی بر جای گذاشت.
    

 اردبیل و حمله مغول‌ها
در زمان فتح ایران به وسیله مسلمانان، اردبیل بزرگترین شهر در شمال غربی ایران بود. بعد از حمله مغول‌ها این شهر ویران شد و به مدت سه قرن، تا زمانی که شیخ صفی‌الدین (1252 تا 1334 میلادی)، صفویه را بنیان نهاد و نام خود را بر این سلسه گذاشت، به همین حال رها شده بود.

شیخ صفی‌الدین و صوفی‌گری
شیخ صفی‌الدین از آموزه‌های شیخ زاهد گیلانی بهره برد و پس از مرگ استاد، بر جای او نشست و طریقت خود را گسترش داد. این طریقت، تصوف (برگرفته از صوفی‌گری صفویان) نام گرفت. شیخ، خانقاهی در اردبیل احداث کرد که بعدها به بقعه او تبدیل گشت.

 ویژگی‌های مجموعه
مجموعه شیخ صفی‌الدین در ابتدا شهری کوچک و خود گردان متشکل از بازارها، حمام‌ها و میدان‌های عمومی، مکان‌های مذهبی، خانه‌های مسکونی و دفاتر کاری بود.

نقش و کاربری مجموعه و سلطنت صفویان
در دوران سلطنت شاهان صفوی، نقش و کاربری این مجموعه تغییر کرد و به خاطر وجود بقعه با ارزش موسس سلسه صفویه، به یکی از مهمترین مکان‌های ملی و سیاسی مبدل گشت. شاه اسماعیل، وارث شیخ صفی‌الدین و رهبر صوفی مسلک خانقاه، اولین شاه سلسله صفویه شد و تشیع را به عنوان دین رسمی کشور اعلام کرد.
   
اهمیت بقعه شیخ صفی‌الدین از نظر صفویان
صفویان در توسعه و تزئین ساختمان آرامگاه جد خود از هیچ هزینه‌ای دریغ نکرده و آثار هنری بسیاری را بنا کردند. افراد بسیاری برای زیارت بقعه شیخ صفی‌الدین به این مجموعه می‌آمدند و از قرن چهاردهم تا شانزدهم این مکان، مجموعه‌ای مذهبی بود متشکل از آثار برجسته هنری، تزئیناتی و باستان شناختی.

مراحل ساخت مجموعه
محققان چهار مرحله اصلی برای ساخت این مجموع تعیین کرده‌اند که مهمترین ساختمان‌ها در این چهار مرحله بنا شده و یا به طور قابل توجهی تغییر داده شده‌اند :

مرحله اول از سال 1300 تا 1349 میلادی: در این دوره طرح اولیه بقعه تنظیم شد و بناهای "خانقاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، حرم‌خانه، گنبد الله الله، ساحت، عمارت دارالحفاظ، شاه نشین، حیاط میانی و چله خانه جدید" ساخته شدند.

مرحله دوم از سال 1349 تا 1544 میلادی: در این دوره مقبره شاه اسماعیل و همچنین مقبره مادرش، دار الحدیث، جنت سرا، شهیدگاه و حیاط آرامگاه در قسمت جنوبی بقعه شیخ صفی‌الدین ساخته شدند. بیشتر این ساخت و سازها به قرن شانزدهم میلادی مربوط می‌باشند.

مرحله سوم از سال 1544 تا 1752 میلادی: چینی خانه (به شکل کنونی آن، دروازه شاه عباسی و حیاط باغ در این دوره بنا شدند.

مرحله چهارم از سال 1752 تا قرن بیستم میلادی: مدرسه، سرویس های بهداشتی، موتور خانه و گلخانه در این دوره و بیشتر در قرن بیستم ساخته شدند.

این بنا همچنان نقش خود را حفظ کرده و محلی برای عبادت و زیارت است .

منبع:wiki.5040.ir



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جدیدترین تزیینات سالاد الویه
دو شنبه 19 خرداد 1393 ساعت 19:56 | بازدید : 739 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

نمونه هایی از جدیدترین تزیینات سالاد الویه

تزیین سالاد الویه

تزیین سالاد الویه

 

تزیین سالاد الویه

 

تزیین سالاد الویه

 

تزیین سالاد الویه

 

تزیین سالاد الویه

 

تزیین سالاد الویه

 

تزیین سالاد الویه

 

تزیین سالاد الویه

 

تزیین سالاد الویه

 

منابع : iranbanou.com
sofreyema.ir

2nafare.com

 

 

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


داستان ضرب المثل بلبل به شاخ گل نشست
یک شنبه 18 خرداد 1393 ساعت 22:28 | بازدید : 789 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

وقتی که یک نفر حرف زشت و نابجایی بزند می‌ گویند حکایت این بابا هم همان حکایت بلبل است که به شاخ گل نشسته !
 

در روزگار قدیم یکی از خان‌‌ ها تمام دوستان خود را که همه خان بودند به منزل خود دعوت کرد . روز میهمانی تمام خان ‌‌ها سوار بر اسب بندی همراه نوکر مخصوص خود به خانه خان آمدند چون هر کدام از یک محل بودند همراه هم نیامدند بلکه جدا جدا آمدند ، وقتی جلو منزل رسیدند از اسب پیاده شدند و نوکر مخصوص هم اسب را در طویله یا جای دیگر بست و خوب به اسب رسید و از آن پذیرایی کرد ، آمدند در اتاق پذیرایی نشستند  .
 
البته هر نوکری مسؤول پذیرایی ارباب خود بود ، تا وقت ناهار شد و از طرف صاحبخانه شروع کردند به ناهار دادن میهمان‌‌ ها و هر کدام از نوکر ها دست به سینه برای پذیرایی ارباب خود آمده بود . به خوبی خان ‌‌ها را پذیرای کردند و ناهار دادند یکی از خان ‌‌ها که مشغول غذا خوردن بود چند دانه پلوا که با رنگ خورشت هم زرد شده بود بر پشت سبیلش چسبیده بود اما خود خان متوجه نبود ، تا اینکه نوکرش متوجه این موضوع شد و دید ، یک دفعه از کنار در صدا زد : آقا ! آقا ! هر کدام از خان ‌‌ها صدای نوکر خودشان را می ‌شناختند و همه خان ها سر خود را برگرداندند و نوکر را نگاه کردند تا همان خانی که در پشت لبش باقیمانده غذا بود سرش را بلند کرد ، دید نوکر خودش هست و جوابش داد ، نوکر گفت : « آقا ، بلبل به شاخ گل نشست » خان متوجه شد ، پشت لبش را خوب پاک کرد ، بقیه خان ‌‌ها که در آن مجلس بودند خیلی تعجب کردند که این نوکر عجب حرف قشنگی زد و چطوری ارباب خودش را متوجه این موضوع کرد .
 

بعد از چند دقیقه یکی از خان ‌‌ها به مستراح رفت و رسم چنان بود که وقتی آقا به مستراح می ‌رفت نوکر او آفتابه را پر می ‌کرد و برایش می ‌برد . وقتی این نوکر آفتابه آب را برای خان برد ، خان رو کرد به او و گفت : « دیدی امروز توی مجلس نوکر فلانی چه حرف قشنگی زد ، چه نوکر خوبی ، واقعاً خیلی خوب بود ، و آقای خود را سرافراز کرد ، خوب گوش کن ببین چه می ‌گویم ، هفته دیگر من میهمانی دارم و همه این خان‌‌ ها به منزلم می ‌آیند بعد از خوردن ناهار من همین کار را می‌ کنم یعنی مقداری خوراکی به لب و سبیلم می ‌مالم تو باید خوب متوجه باشی ، یک دفعه صدا بزن و همین حرفی را که امروز نوکر فلانی گفت تو هم بگو تا من ، در آن مجلس سربلند و سرافراز شوم » .

نوکر این حرف ارباب را به یاد سپرد تا اینکه روز میهمانی فرا رسید و تمام خان ‌‌ها آمدند ، وقت ناهار که شد و سفره غذا را چیدند و خان‌‌ ها مشغول غذا خوردن شدند درحین غذا خوردن همان خان یعنی صاحبخانه مطابق حرفی که به نوکرش در هفته قبل زده بود مقداری غذا بر پشت لب و سبیلش باقی گذاشت ، خوردن غذا که تمام شد خان انتظار کشید که نوکرش همان حرف را بزند ولی نوکر آن عبارت را فراموش کرده بود و هر چه خواست آن حرف را به یاد بیاورد نتوانست خان هم چپ‌ چپ به نوکرش نگاه می ‌کرد و منتظر بود و اشاره می ‌کرد تا اینکه نوکر یک دفعه صدا زد : « آقا ! آقا ! » خان متوجه شد و سر را بلند کرد و گفت : « بله » بقیه خان ‌‌ها هم متوجه شدند . نوکر گفت : « آقا آن چیزی که آن هفته تو مستراح به من گفتی پشت لب و روی سبیل شماست پاکش کن !! »

منبع:www.100100.ir


موضوعات مرتبط: سرگرمی , دنیای ضرب المثل , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چگونه کامپیوترمان را ویروس کشی کنیم؟
یک شنبه 18 خرداد 1393 ساعت 22:17 | بازدید : 741 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

در این مطلب قصد داریم که به شما نحوه استفاده صحیح از آنتی ویروس مایکروسافت را آموزش دهیم. نکته قابل تامل این است که با اینکه قبلا هم گفته شد که در بین آنتی ویروس های موجود در بازار، آنتی ویروس شرکت مایکروسافت به عنوان نقطه صفر شناخته می شود اما مطمئنا از آنتی ویروسی مانند نود۳۲ که اغلب کاربران ایرانی از نسخه کرک شده آن استفاده می کنند بهتر است و توصیه ما استفاده از آنتی ویروس مایکرو سافت می باشد.

 

در این مطلب قصد داریم راهکارهایی برای استفاده بهتر از این آنتی ویروس را به شما آموزش دهیم، پس با ما باشید.

 

شاید اولین مشکلی که برای کاربران تازه کار ویندوز ۸ و ویندوز۸٫۱ هنگام اتصال یک حافظه خارجی به سیستمشان به وجود می آید، باز شدن خودکار و اتوماتیک آن حافظه جانبی باشد و این نگرانی را برای کاربران به وجود می آورد که احتمال ویروسی شدن سیستمشان تشدید می شود.

 

اما برای جلوگیری از باز شدن خودکار یک حافظه جانبی مراحل زیر را دنبال کنید.
۱- به Control Panel ویندوز بروید (برای این کار می توانید از کلیدهای ترکیبی Wind + I را فشار دهید و سپس Enter را بزنید.

2- به قسمت AutoPlay بروید.

 

3- در این پنجره در قسمت Removable Drives  و از نوار کرکره ای موجود می توانید تنظیم موردنظرتان را اعمال کنید. در این نوار سه گزینه وجود دارد که به ترتیب در زیر آمده اند:

Take no action: هنگام اتصال یک حافظه خارجی هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و برای دسترسی به این حافظه شما باید به My Computer بروید و از آنجا وارد شوید.

 

Open folder to view files: هنگام اتصال حافظه به صورت اتوماتیک وارد آن خواهد شد.

 

Ask me every time: هنگام اتصال حافظه به سیستم، برای باز کردن آن ابتدا از شما اجازه میگیرد.

 

4-  پس از انتخاب گزینه سوم بر روی دکمه Save کلیک کنید.

 

تا اینجا نیمی از مشکل کار حل شد و اما مشکل بعدی این است که اساسا کاربران نحوه استفاده از آنتی ویروس داخلی ویندوز را نمی دانند و یا اینکه نبود امکان اسکن از طریق منوی راست کلیک باعث گیج شدن آن ها می شود.

 

برای اضافه کردن گزینه اسکن از طریق Defender ویندوز به منوی راست کلیک مراحل زیر را دنبال نمایید:

 

1- ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره Run ظاهر شود.

 

2- در پنجره‌ی Run عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.

 

3- حالا در ویرایشگر رجیستری به مسیر زیر بروید:

    HKEY_CLASSES_ROOT*shell

 

4- حال بر روی shell راست کلیک کرده و گزینه New و سپس Key را انتخاب کنید تا یک کلید جدید ایجاد شود.

5- نام این کلید جدید را scanwithwindowsdefender قرار دهید.


6- اکنون در حالتی که scanwithwindowsdefender در حالت انتخاب است، بر روی فضای خالی از صفحه راست کلیک کرده و گزینه New و سپس String Value را انتخاب کنید.

 

7- نام این مقدار جدید را Icon را قرار دهید.


8- حالا بر روی Icon دوبار کلیک کرده و در پنجره‌ی باز شده، در قسمت Value data این عبارت را وارد کرده و روی OK کلیک کنید:

%ProgramFiles%Windows DefenderMSASCui.exe,0

 

9- اکنون مجدد بر روی فضای خالی از صفحه راست کلیک کرده و گزینه New و سپس String Value را انتخاب کنید.


10- نام این مقدار جدید را MUIVerb قرار دهید.


11- بر روی MUIVerb دوبار کلیک کرده و در قسمت Value data عبارت Scan with Windows Defender را وارد کرده و روی OK کلیک کنید.

 

12- اکنون از قسمت سمت چپ پنجره بر روی scanwithwindowsdefender راست کلیک کرده و گزینه New و سپس Key را انتخاب کنید تا یک کلید جدید ایجاد شود.


13- نام این کلید جدید را Command قرار دهید.

14- اکنون در حالتی که Command در حالت انتخاب است، از قسمت راست پنجره بر روی مقدار Default دوبار کلیک کنید.


15- در قسمت Value data این عبارت را وارد نموده و OK کنید:

    “C:Program FilesWindows DefenderMpCmdRun.exe” -scan -scantype 3 -file “%1″

 

(فرض بر این است که ویندوز شما در درایو C نصب شده، در غیر این صورت به جای C ، حرف درایوی که ویندوز در آن نصب شده را وارد کنید.)

مراحل به پایان رسید. ویندوز را ریستارت کنید.

حالا اگر روی یک فایل راست کلیک کنید، گزینه‌ Scan with Windows Defender نیز در کنار سایر گزینه ها مشاهده میشود. با کلیک بر روی آن، فایل مورد نظر با Windows Defender اسکن خواهد شد.
منبع:ariamoons.com



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بارداری‌تان را به تعویق نیندازید !
یک شنبه 18 خرداد 1393 ساعت 22:15 | بازدید : 587 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

در سال‌های اخیر، سن ازدواج برای خانم‌ها و آقایان بالا رفته و در نتیجه سن صاحب فرزند شدن نیز به همان نسبت افزایش یافته است.

در واقع ورود زنان به دنیای کار و تحصیل از یک طرف و شرایط سخت ازدواج برای مردان از سوی دیگر باعث شده که سن ازدواج افزایش پیدا کند و این مساله همراه با تمایل نداشتن زن و شوهر به بچه دار شدن تا فراهم شدن شرایط مناسب، باعث می شود که بارداری در سن بالا، برخلاف گذشته اتفاق عجیب و غریبی نباشد.

امروزه بارداری بعد از سی و پنج سالگی را به عنوان بارداری پرخطر درنظر می گیرند چون سی و پنج سالگی، سنی است که بعد از آن خطرات و عوارض بارداری، ناهنجاری های جنین، مرگ و میر مادر و جنین در آن افزایش پیدا می کند. پس سن بالای پدر و مادر از لحاظ پزشکی خطرات و عوارضی را برای فرزندان به دنبال خواهد داشت.

با وجود این بسیاری از خانواده ها برای ایجاد شرایط زندگی بهتر قبل از تولد اولین فرزندشان، بارداری را به تعویق می اندازند. به تعویق انداختن بارداری تا سنین سی سالگی، دوران بارداری را با دشواری ها و مخاطرات زیادی همراه می سازد؛ بنابراین یکی از مهم ترین نکاتی که زنان باید قبل از مادر شدن به آن توجه کنند، سن مناسب بارداری است که در پی آن سلامت مادر و نوزاد تامین می شود.

دکتر آمنه لاهوتی، متخصص زنان و زایمان در گفت و گو با جام جم درباره عوارض بارداری در سن بالا می گوید: این عوارض بیشتر به اختلالات رشد جنین در رابطه با بیماری های مزمن مادر یا بارداری های چندقلویی مربوط می شود؛ چون بارداری چندقلویی در بارداری های خودبه خود درسن بالا به دلیل شرایط خاص هورمونی شایع تر است. از سوی دیگر خیلی از بارداری ها در این سنین ناشی از روش های کمک باروری صورت می گیرد که احتمال بارداری چندقلویی را بالاتر می برد.

این متخصص می افزاید: ناهنجاری های کروموزومی جنین نیز یکی دیگراز این عوارض ناخوشایند و مهم است و یکی از انواع این ناهنجاری ها که برای خانواده ها آشناتر است، سندرم داون یا همان منگولیسم است. عارضه بعدی بارداری در سنین بالا، بارداری های حاصل از کاربرد فناوری های کمک باروری و درنتیجه عوارض ناشی از این روش هاست.

افزایش احتمال سزارین
گرچه طی سال های اخیر، بیشتر مادران به بهانه تحمل نکردن درد زایمان طبیعی به انجام سزارین تمایل پیدا کرده اند، اما متخصصان زنان نیز سزارین را به عنوان مناسب ترین انتخاب به مادرانی که در سن بالا باردار می شوند، پیشنهاد می کنند؛ اما چرا چنین پیشنهادی به واسطه بالارفتن سن به مادران ارائه می شود؟

دکتر لاهوتی در پاسخ می گوید: این یک واقعیت است که از عوارض بارداری در سنین بالا، افزایش احتمال زایمان سزارین است که هم به دلیل این است که بافت های مادر توانایی و قابلیت ارتجاعی لازم را برای انجام زایمان طبیعی بدون عارضه ندارد و هم این که شانس بارداری بدون عارضه بعدی به دلیل سن بالای مادر کم است و در نتیجه پزشک متخصص و مادر ترجیح می دهند عمل سزارین را انتخاب کنند.

سقط جنین بواسطه بیماری مادر
به گفته دکتر لاهوتی، جدا شدن زودرس جفت و جفت سرراهی یعنی جفتی که دردهانه رحم قرار گرفته و وضعی خطرناک برای مادر و جنین به شمار می آید، از عوارضی است که سلامت بارداری زنان مسن تر را تهدید می کند و معمولا این موارد به دلیل بیماری های مزمن مادر اتفاق می افتد حتی افزایش احتمال سقط خود به خود در مادران مسن، معمولا به بیماری های زمینه ای مادر مثل دیابت یا ناهنجاری های ژنتیک خود جنین نسبت داده می شود. فراموش نکنید که احتمال بروز بیماری های مزمن در مادر مثل بیماری قند، افزایش فشارخون، بیماری های قلبی و مشکلات مفصلی با افزایش سن مادر افزایش می یابد که هریک از بیماری ها می تواند بارداری را با خطراتی مواجه کند و سلامت مادر و جنین را تهدید کند.

افزایش خطر بروز سندرم داون
یکی دیگر از عوارض بارداری در سن بالای ۳۵ سال، ناهنجاری های ژنتیک است که بخصوص بعد از سی و پنج سالگی افزایش زیادی پیدا می کند به طوری که اگر مادر سی و پنج ساله باشد، از هر ۱۳۲ تولد ممکن است یک نوزاد مبتلا به سندرم داون به دنیا بیاید.

دکتر لاهوتی با اشاره به این مطالب تاکید می کند: در سی و شش سالگی این میزان به یک مورد از هر ۱۰۵ تولد می رسد و این روند همان طور ادامه دارد به طوری که برای مثال در چهل سالگی مادر در یک مورد از هر ۴۰ تولد، شاهد سندرم داون هستیم که آمار بالایی از این بیماری است. در مورد سایر ناهنجاری های کروموزومی هم تقریبا چنین آماری صدق می کند.

اولین بارداری در سنین بالا نباشد
اما چرا تاکید می شود که اولین بارداری در سنین قبل از سی و پنج سالگی صورت بگیرد؟

دکتر لاهوتی پاسخ می دهد: این طور نیست که همه عوارض بارداری در زنان مسنی که اولین بارداری خود را تجربه می کنند بیشتر از زنان مسن چند زا باشد، اما زنی که قبلا چند مورد بارداری و زایمان را پشت سرگذاشته است به احتمال بیشتری از سلامت جسمی برخوردار است و بارداری مجدد، در سن بالا برای این دسته افراد، کمتر نگران کننده است حتی احتمال بروز یکی از عوارض بارداری به نام مسمومیت بارداری که درآن فشارخون مادر بالارفته و دفع پروتئین از کلیه ها و ورم مادر وجود دارد در صورتی که اولین بارداری در سن بالا باشد، بیشتر است.

کم کردن خطرات بارداری در سن بالا
در بسیاری از تحقیقات ثابت شده که در زنان مسنی که اندام فیزیکی مناسب و بدون مشکلات طبی دارند، میزان عوارض بارداری کمتر است و گفته شده گرچه مرگ و میر مادران در سنین بالای ۳۵ سال افزایش پیدا می کند، اما بهبود مراقبت های طبی و بهداشتی باعث کاهش چنین خطراتی می شود.

به گفته دکتر لاهوتی، کلید اصلی کم کردن خطرات ناشی از سن بالای بارداری داشتن یک شیوه زندگی سالم یعنی رژیم غذایی مناسب، تمرینات ورزشی منظم، استعمال نکردن دخانیات، استراحت مرتب و خواب شبانه منظم است.

این متخصص زنان تاکید می کند: بر این اساس براهمیت ورزش های کششی هم تاکید شده، زیرا تمرینات ورزشی کششی، خون رسانی لگن را بهبود می بخشد. همه افراد در سنین باروری باید روزانه مکمل اسیدفولیک مصرف کنند و این توصیه برای زنان جوان و مسن تر صدق می کند، حتی اگر زنانی این دارو را به صورت روزانه مصرف نمی کنند، حداقل از زمانی که تصمیم به بارداری گرفتند باید در مصرف روزانه شان حداقل خوردن یک میلی گرم اسیدفولیک را شروع کنند، چون اسیدفولیک، مانع ایجاد یکسری اختلالات دستگاه عصبی و مغز می شود که ناهنجاری های مهمی محسوب می شود. پس از زایمان و در دوران شیردهی نیز این مادران باید تحت کنترل باشند. مکمل های تغذیه ای و لبنیات به اندازه لازم مصرف کنند واز وضع سلامت عمومی خود غافل نباشند.

منبع:jamejamonline.ir


موضوعات مرتبط: زناشویی , بارداری و زایمان , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نخستین گوشی هوشمند جهان مجهز به اتوفوکوس لیزری
یک شنبه 18 خرداد 1393 ساعت 22:8 | بازدید : 691 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

نخستین گوشی هوشمند جهان مجهز به اتوفوکوس لیزری
منابع آگاه تایید کردند که شرکت ال‌جی بهترین گوشی هوشمند خود موسوم به G3 را همراه با دوربین دیجیتالی منحصر به‌فردی عرضه می‌کند که تاکنون در هیچ محصول دیگری به کار گرفته نشده است.
دوربین دیجیتالی که برای گوشی هوشمند LG G3 در نظر گرفته شده است شامل سیستم اتوفوکوس لیزری می‌شود.این محصول مانند حسگر ثانویه تصویربرداری HTC One به صورت هوشمند عمل می‌کند و حسگر آن می‌تواند عمق اشیا مورد نظر برای تصویربرداری را تشخیص دهد و زمان لازم برای فشردن شاتر دیجیتالی و تهیه عکس‌های مناسب را به حداقل برساند.


این فناوری نسبت به سیستم‌های اوپتیکال مزایای بیشتری دارد و با دقت و سرعت بیشتر، نتایج مناسبی را در اختیار کاربر می‌گذارد و فناوری مشابه موشواره‌های سخت‌افزاری را برای این کار استفاده می‌کند.

دوربین دیجیتالی گوشی هوشمند LG G3 به حسگر تصویری ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده است و دوربین دوم آن با کیفیت ۲.۱ مگاپیکسلی امکان برقراری تماس‌های تصویری را فراهم می‌آورد.دوربین ثانویه گوشی برای گرفتن عکس‌های شخصی از کاربر فناوری‌های ویژه‌ای را شامل می‌شود و شرکت ال‌جی آن را به فناوری تشخیص حرکت مجهز کرده است.


کارشناسان اعلام کردند که جزییات مربوط به این دوربین دیجیتالی و دیگر اطلاعات مربوط به گوشی هوشمند LG G3 طی همایشی که هفته جاری در شهر لندن برگزار می‌شود، اعلام خواهد شد.

منبع : itna.ir



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تصاویر شگفت انگیز از جنین حیوانات
سه شنبه 18 خرداد 1393 ساعت 9:45 | بازدید : 287 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

تصاویر شگفت انگیز از جنین حیوانات
به همان اندازه که جنین انسان به یاد ماندنی و زیباست جنین حیوانات نیز شگفت انگیز و دیدنی است. با دیدن این تصاویر بیشتر می‌توان به قدرت خداوند پی برد و با دنیا و شگفتی‌هایش بیشتر آشنا شد.

در این تصاویر جنین اسب،خفاش، پنگوئن، کوسه لیمویی، یوزپلنگ، کوسه ببر،  دلفین، مار، خرس قطبی و فیل را مشاهده می‌کنید.

 

جنین,جنین انسان,جنین حیوان

جنین اسب

 

جنین,جنین انسان,جنین حیوان

جنین خفاش

 

  جنین,جنین انسان,جنین حیوان

جنین پنگوئن

 

جنین,جنین انسان,جنین حیوان

جنین کوسه لیمویی

 

جنین,جنین انسان,جنین حیوان

جنین یوزپلنگ

 

جنین,جنین انسان,جنین حیوان

جنین کوسه ببری

 

  جنین,جنین انسان,جنین حیوان

جنین دلفین

 

جنین,جنین انسان,جنین حیوان

جنین مار

 

جنین,جنین انسان,جنین حیوان

جنین خرس قطبی

 

جنین,جنین انسان,جنین حیوان

 جنین فیل

 

جنین,جنین انسان,جنین حیوان

جنین سگ Puppy

 

جنین,جنین انسان,جنین حیوان

جنین شی هواهوا (کوچکترین نژاد سگ)

 

 منبع : tabnak.ir


موضوعات مرتبط: علمی و آموزشی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


راهنمای گذر از بحران عاطفی
سه شنبه 15 خرداد 1393 ساعت 15:18 | بازدید : 351 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 

بحران عاطفی,نامزدی شکست خورده,دوران نامزدی

وقتی یک رابطه عاطفی، نامزدی یا حتی ازدواج با شکست مواجه می شود، حس خلاء، بدبینی، افسردگی و ناامیدی بر وجود شخص سایه می اندازد. درنگاه شخصِ شکست خورده، همه چیز تیره و تار و بی فایده جلوه می کند و بدترین اتفاق ممکن، شنیدن نصیحت و سرزنش و استدلال های منطقی از سوی اطرافیان است.

کسی که در دوران نامزدی شکست خورده، مدام درگیر سیکل معیوب ذهنیِ خودش است. مجموعه ای تمام نشدنی از سوالات و چراهای بی جواب را در ذهنش مرور می کند. چرا به هم نرسیدیم؟ چرا رها شدم؟ چرا نشد؟ کجا اشتباه کردم؟ کجا کم گذاشتم؟ چرا برایش کافی نبودم؟ دیگر چه کار باید می کردم؟ در این میان، شاید تنها و مهم ترین و تاثیرگذارترین راهِ ممکن، این باشد که فرد به خودش بیاید و از درون تکان بخورد و تصمیم به تغییر بگیرد و شاید اولین گام فرآیند تغییر، شناختِ دقیق خود و ضعف های ارتباطاتِ بین فردی باشد.

دلبستگی یا وابستگی
ارتباط عاطفی بین انسان ها، معمولا به دو شکل بروز پیدا می کند: دلبستگی و وابستگی. دلبستگی، شکلِ سالمِ یک ارتباطِ عاطفی و وابستگی، شکل ناسالم آن است. دلبستگی یک مکانیسم طبیعی، سالم و ضروری برای بقاست، اما وابستگی، یک مکانیسم غیرطبیعی، مَرَضی، ناسالم و مُضر است. دلبستگی، زمینه ساز حس امنیت، آرامش، آزادی و از همه مهم تر، حس تعلق است. در حالی که وابستگی، زمینه ساز احساس عدم امنیت و آشفتگی، محدودیت و متاسفانه، احساس تملک است.

قالب های ذهنی، زمینه ساز دلبستگی و وابستگی
طرح واره، قالب ذهنی یا در واقع لنز و عینکی که ما برای نگاه به دنیای پیرامون و ارتباطاتمان به چشم می زنیم، در کودکی و در محیط خانه و خانواده شکل می گیرد که تاثیر عمیق و مستقیم بر ارتباطات عاطفی ما در بزرگسالی دارد. کودکانی که در خانواده های سرد، بی اعتنا، تندخو و پرخاشگر پرورش پیدا می کنند، افرادی بی اعتماد و بدبین هستند با طرح واره رهاشدگی و نقص و ناکافی بودن و آن ها که در خانواده های سختگیری که برای دوست داشتن فرزندانشان پیش شرط می گذارند، رشد کرده اند، افرادی هستند با طرح واره اطاعت و ایثار که در رابطه، از همه چیزشان می گذرند و البته هر دو طیف به شدت مستعد وابستگی و در نتیجه عدم پایداری در ارتباط و شکست عاطفی هستند.

اگر وابسته بودیم و شکست خوردیم...!
حال اگر به واسطه دلایل درونی یا بیرونی، طعم تلخ ناکامی و شکست را چشیدید و مجبور به دست و پنجه نرم کردن با کابوس خلاء و تنهایی شدید:


* مدام در پی تخریب طرف مقابل برنیایید، چرا که نیمه پنهانِ تنفر، عشق و علاقه است؛ وقتی نسبت به یک نفر ابراز تنفر می کنیم، به این معنی است که هنوز به او توجه داریم. طرف مقابل، خوب یا بد، تمام شده است. لطفا اینقدر وقت و انرژی برای تحلیل جزئیات رفتار و زوایای شخصیت کسی که از زندگیتان رفته، نگذارید.


* از گفت وگوهای تکراری و بی حاصل درونی بپرهیزید. سرزنش و محاکمه خودمان، هیچ فایده ای ندارد، چرا که استدلالِ بر پایه احساس است و به هیچ جایی نمی رسد.


* به سیر بروز احساسات منفی، نظم بدهید. به این معنی که به خودتان، فرصت سوگواری و اشک ریختن بدهید، اما در زمان مشخص و مدت معینی از هر روز. در واقع به جای این که اجازه بدهید احساسات منفی، به سراغتان بیایند، شما به سراغ احساسات بروید و مدیریت و کنترلشان کنید.


* به هیچ وجه منتظر نمانید حالتان خوب شود و بعد به سراغ کارهای معمول و روزمره مثل کار و درس بروید. بلکه تمام سعی تان را بکنید که در اولین فرصت، فعالیت های همیشگی را از سر بگیرید. یادمان باشد تغییر در افکار، مستلزم تغییر در رفتار است.

مرده متحرک نشویم!
شاید یکی از مهم ترین راه های در امان ماندن از آسیب های یک چنین اتفاق عمیقی، تحلیلِ منطقیِ قضایا و رسیدن به یک بینش و بصیرت واقعی نسبت به ماجراست. یعنی سعی کنیم برای چراها و سوال هایمان، یک پاسخ منطقی پیدا کنیم تا بتوانیم کنار بیاییم. در غیر این صورت، فکر و خیال ها و احساسات منفی انرژی روانی ما را به صفر می رسانند و ته کشیدن انرژی روانی یعنی نابود شدن انگیزه ادامه زندگی، بدبینی به موقعیت‌های جدید ازدواج از بین رفتن نشاط و شادی و امید و در یک کلام، تبدیل شدن به مرده متحرک!
منبع: خراسان


موضوعات مرتبط: روانشناسی , برای زندگی بهتر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چهار شنبه 14 خرداد 1393 ساعت 22:43 | بازدید : 610 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
تماس با ما

سلام دوستان عزیز می خواستم بهتون اطلاع بدم به لطف خدای مهربان پورتال کشکول توانست در مسابقات وبلاگ نویسی استانی رتبه ی اول را کسب کنه !!! شاد باشید و تندرست

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پورتال جامع کشکول و آدرس kashkoul.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 469
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 408
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 445
:: بازدید ماه : 3447
:: بازدید سال : 12098
:: بازدید کلی : 112194